후다닥 뉴스 (sjleem@gmail.com)

후다닥 뉴스(5.23)

News Clipping

1. Roku, 새로운 광고 분석도구인 Activiation Insights 선보여
- Roku의 2,910만 계정에서 추출된 정보를 바탕으로 광고주들에게 전통적인 실시간 TV 채널의 광고집행에서 놓친(Missing) 사람들을 알려줌
- 실제로 베스킨라빈스는 Activation Insights의 기초 도구인 Roku's Reach Insights를 통해서 Roku에서 당사 광고를 시청한 18세-49세의 86%는 전통적인 TV 광고를 시청하지 않았는데, 이는 광고도달률(Reach) 10.6%의 증분을 찾아냈음을 의미(아...아렵네요ㅠ_ㅠ)
- AD Agency, Magna Global에 따르면 OTT Platform이 TV 시청의 29%를 차지하고 있지만, 실제 광고집행은 3% 수준 밖에 안됨
- Roku의 1분기 플랫폼 매출은 YoY 77% 증가한 $151.4M으로, 올해 $1B 매출을 목표로 하고 있음

 

https://www.multichannel.com/news/roku-launches-new-advertising-analytics-tool?fbclid=IwAR2SO9xJCeDLT2cqw_eGAmDj2MlhEGUNdxHLJXIDoK9S8Z8NXswAO5pi-nI

 

Roku Launches New Tool to Let Advertisers Know About the OTT Audience They’re Missing Out On

Activation Insights compares marketing campaigns linear performance with its streaming potential

www.multichannel.com

https://www.adweek.com/digital/roku-debuts-new-tool-to-capture-more-linear-ad-dollars-just-in-time-for-upfronts/?fbclid=IwAR0mvo7U3buouNs5t0ri4OCCmJEVCPvtu1i-Jb8nCfTqfyaTJp1PmS2s5p0

 

Roku Debuts New Tool to Capture More Linear Ad Dollars Just in Time for Upfronts

Activation Insights shows how much marketers could shift budgets to OTT.

www.adweek.com

 

2. Roku와 Amazon, 미국시장에서 결국 무승부(Even)
- 각 사의 발표에 따르면 Amazon은 3,400만 유저, Roku는 2,900만 계정을 보유
- TDG 분석에 따르면 Roku는 OTT 박스에서 앞서고, Amazon은 Stick에서 앞서고 있어서 미국 시장에서는 결국 무승부로 분석됨(글로벌은 Amazon은 조금 더 유리)

 

https://www.multichannel.com/news/roku-and-amazon-fire-tv-neck-and-neck-in-the-us?fbclid=IwAR2hJifl_7I906392kEoTaj8yOf-PsoFS8ThzfpjzEERh-G52yYo6Nax0Hk

 

Roku and Amazon Even in U.S. OTT Market: Research Company

While the Fire TV ecosystem is larger globally, Roku owns more than half of U.S. market share for streaming players, TDG says

www.multichannel.com

 

3. Youtube, 채널 구독자수 산정기준 변경예정
- 실제 Follower 대신에 올림숫자료 표기될 것
- 예를 들면 99,240,165 대신 99M으로 대체
- 크리데이터간의 강박적인 숫자 경쟁을 막기위한 조치로 분석

 

https://variety.com/2019/digital/news/youtube-change-subscriber-counts-rounding-1203223404/?fbclid=IwAR3_S5xB7SDokmRt1IvJHiYNoSb_Fixzlh0MB5M3S7HU1skcVy27Hf1vT9w

 

Why YouTube Is Changing the Way It Reports Subscriber Counts

Within the next three months, YouTube will change the way it publicly displays channel subscriber counts: It will provide only rounded figures instead of actual follower numbers. For example, under…

variety.com

 

4. American Express, 다양한 OTT 서비스 구독료 지불시 15% 캐시백 제공
- 한국이 참 많이 앞서 갔던 것 같습니다.

 

https://bit.ly/2HxvOZW?fbclid=IwAR0T6mBucTTAm80Mq0M1KuMjcbmlXSsroNxWH9y8EwOvSzOHeZyVWQLM3Qk

 

American Express is Offer 15% Cashback on Streaming Services like Sling TV, DIRECTV NOW, Pandora, & More For a Limited Time - Co

Do you own an American Express credit card? Right now, American Express is offering 15% cash back on eligible streaming services including Sling TV, Netflix, Spotify, and Pandora. Now, this is a limited deal and your total credit is capped at $10. You can

www.cordcuttersnews.com

 

'News Clipping' 카테고리의 다른 글

후다닥 뉴스(5.31)  (0) 2019.06.20
후다닥 뉴스(5.28)  (0) 2019.06.20
후다닥 뉴스(5.22)  (0) 2019.06.20
후다닥 뉴스(5.16)  (0) 2019.06.19
후다닥 뉴스(5.15)  (0) 2019.06.19