후다닥 뉴스 (sjleem@gmail.com)

후다닥 뉴스(6.14)

News Clipping

1. Facebook Watch는 '17년 8월에 북미 런칭 후 '18년 8월에 글로벌 확대


2. 콘텐츠 제작자들은 광고매출의 55%를 배부받을 수 있고, 직접 광고를 삽입할 수 있는 'Ad Breaks' 시스템은 현재 40여개 국에서 이용가능한 상태


3. 초기에 오리지널 콘텐츠를 제작했다가 수급쪽으로 방향을 전환한 듯 했으나, 올 초에 광고사업자 및 광고주를 대상으로 오리지널 동영상 토대로 한 Upfront 행사까지 가졌음

 

https://www.mediapost.com/publications/article/328776/facebook-watch-fashions-itself-as-free-ott-alterna.html?fbclid=IwAR3rONX_pvDyBtOHv77MpkNWj-Qu26emjMuu0pu6pq43wn-UBJSuomms7vg

 

Facebook Watch Fashions Itself As Free OTT Alternative

The company has struck a deal with Fox to stream three cult-favorite TV shows: "Buffy The Vampire Slayer," "Angel" and "Firefly." These shows are not exclusive to the platform, but anyone with a Hulu subscription.

www.mediapost.com

https://variety.com/2019/digital/news/facebook-advertisers-tv-upfront-premium-content-1203149798/?fbclid=IwAR3H8PQ8sJXPgPnxOGPmz952ZgdnjvMflxM0els0db_xgZLO8zY0HgTNMGY

 

Facebook Is Now Pitching Advertisers on TV-Style Upfront Buys for Premium Video

Facebook has long wanted to siphon off TV ad spending into its coffers. Now it’s going to Madison Avenue to try to book video-advertising revenue by pushing “upfront” buys for its…

variety.com


4. 올 가을에 수 많은 오리지널 콘텐츠 신규 시즌과 새로운 콘텐츠가 추가될 예정

 

https://variety.com/2019/digital/news/facebook-watch-140-million-daily-users-1203239304/?fbclid=IwAR1N_OSkbpSJ10L_39iG4uh3DZaPpZChpKqsvgQBXY65bHZPWTyDPzgBqgw

 

Facebook Watch Hits 140 Million Daily Users, Premiere Dates Set for Upcoming Originals

Facebook says its video strategy — to encourage its 2 billion-plus users to watch, share and discuss episodic content — is working. The company claims it’s seeing big momentum for…

variety.com


5. 현재 Volume만 보면 글로벌하게 1.4억명이 매일 시청하고 있고, 이는 지난 6개월 간 거의 두배로 증가한 수치라고 함


6. 세부적인 활동지표는 공개하고 있지 않지만, 외부 조사기관의 자료를 통해서 실제 질적인 성과를 추정 가능함


7. Social Media 분석업체인 Quintly에 따르면, Facebook 네이티브 비디오가 Youtube 콘텐츠 보다 월등하게 많이 공

유되고, 좋아요 등의 반응을 받고 있음

 

https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2017/03/13/facebook-native-video-gets-10x-more-shares-than-youtube/?fbclid=IwAR1s-T3UJnrRyt3iDeFuPcQEBWw9Br9vwApWZYzNk6lYFPn4e-AtYPO5sLs#27aae1dd1c66

 

Facebook: Native Video Gets 10X More Shares Than YouTube

Facebook is prioritizing its own native video formats over YouTube and other video

www.forbes.com

 

'News Clipping' 카테고리의 다른 글

후다닥 뉴스(6.24)  (0) 2019.06.24
후다닥 뉴스(6.20)  (0) 2019.06.20
후다닥 뉴스(6.11)  (0) 2019.06.20
후다닥 뉴스(6.4)  (0) 2019.06.20
후다닥 뉴스(5.31)  (0) 2019.06.20