후다닥 뉴스 (sjleem@gmail.com)

후다닥 뉴스(10.11)

News Clipping

1. Netflix, 3분기 실적발표를 앞두고 월가의 전망 잇달아
- UBS는 Netflix가 3분기 가입자 실적 예상한 수치 관련, 미국 가입자는 유사한 수준이겠으나 글로벌 가입자는 예상에 미치지 못할것으로 전망
. Netflix가 예상한 3분기 가입자 증가는 총 7M이며 미국 0.8M/글로벌 6.2M
. 영국, 유럽 및 브라질에서 가입자 증가세 둔화를 전망

 

https://bit.ly/3146ukX

 

Netflix’s Q3 international sub growth could be weaker than expected – analyst

Netflix investors are anxiously awaiting the company’s third-quarter earnings report next week, and hoping for a return to domestic subscriber growth. But international could end up being the issue.

www.fiercevideo.com

 

- 투자은행인 Piper Jaffray 설문(N=1,500)에 따르면 응답자의 75%는 Disney+나 Apple TV+를 구독할 계획이며, 구독하겠다는 대다수도 Netflix는 유지하겠다고 답변

 

https://www.cnbc.com/2019/10/02/most-netflix-subscribers-wont-leave-for-disney-or-apple-survey-finds.html

 

Most Netflix subscribers won't leave for Disney's or Apple's services, survey finds

Piper Jaffray remains unfazed by the recent drop in Netflix shares, sticking by its optimistic forecast.

www.cnbc.com

- 1분기의 가격인상 여파는 현재의 Netflix 사업에서 완전히 제거된 것으로 보임
- 신규 OTT 서비스 출시에 따른 Netflix 구독자 변화에 대해서는 조사하는 기관마다 다소 상이하게 나타나고 있으나, 1)Netflix 유지의사는 강하고 2)새로운 서비스 중 Dinsey+는 확실히 가입률이 높을 것으로 사료됨

 

2. Youtube, 10대에게 Netflix 보다 중요한 매체로 자리잡음
- Piper Jaffray 19년 가을 설문에 따르면, Youtube의 일간 시청비중은 37%로 Netflix(35%)를 처음으로 제침
- 10대에게 Netflix는 Hulu나 Amazon Prime 보다 훨씬 더 인기있는 서비스

 

https://www.businessinsider.com/teens-in-us-spend-more-time-on-youtube-than-netflix-2019-10

 

Teens in the US are spending more time on YouTube than on Netflix for the first time

Piper Jaffray found teens spend 2% more of their daily streaming time on YouTube than Netflix, likely due to YouTube's wider content range.

www.businessinsider.com

 

3. CTA, 20년 구독형 스트리밍 시장 규모를 $21.9B으로 성장할 것으로 전망
- CES를 주관하는 전미가전협회(CTA)가 20년 시장규모를 '19년 $17.7B에서 24% 성장할 것으로 예측
- 더불어 스트리밍 단말기도 18년 $18.6B 시장에서 11% 증가한 $20.7B으로 커질 것

 

https://bit.ly/2M3Quv4

 

Disney+, HBO Max will help push U.S. SVOD spending to $22B in 2020

New streaming services like Disney+, HBO Max, Apple TV+ and Peacock – along with stalwarts like Netflix and Hulu – will cause a big jump in U.S. SVOD spending next year.

www.fiercevideo.com

 

4. PE, Apollo가 AT&T에 DirecTV만 분사 후 Dish와 합병을 제안
- 제안은 AT&T가 DirecTV를 떼어내 새로운 회사를 만들고 Dish Network가 이 새로운 회사로 매각되며, 이 모든 과정은 Apollo에서 Financing
(Apollo가 어떤 회사인가 봤더니 ADT, 시저 호텔 등을 가지고 있네요^^)

 

https://bit.ly/2IVFP3N

 

AT&T approached by Apollo about DirecTV-Dish spinoff deal – report

AT&T has reportedly been approached by private equity firm Apollo about a potential deal to spin off DirecTV and combine it with Dish Network.

www.fiercevideo.com

'News Clipping' 카테고리의 다른 글

후다닥 뉴스(10.15)  (0) 2019.10.15
후다닥 뉴스(10.14)  (0) 2019.10.14
후다닥 뉴스(10.10)  (0) 2019.10.11
후다닥 뉴스(9.19)  (0) 2019.10.11
후다닥 뉴스(8.28)  (0) 2019.09.19